ПОВІДОМЛЕННЯ

Офіційне опублікування в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля

09.01.2019 р. № 2019192595/7450
 

ПОВІДОМЛЕННЯ
про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля

Комунальне підприємство «Попаснянський Районний водоканал»     код ЄДРПОУ  38817874

(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові

фізичної особи - підприємця, ідентифікаційний код або

серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від
прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті)

інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.

1. Інформація про суб’єкта господарювання

юридична адреса: 93300, Луганська обл., м.Попасна, вул.Дніпровська, 89

фактична адреса: 93310, Луганська обл., Попаснянський р-н, смт.Білогорівка, вул.Водопровідна

тел./факс (06451) 7-37-01

(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної

особи - підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону)

2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи.

Планована діяльність, її характеристика.

Видобування питних підземних вод для господарсько-питних потреб населення, Занівський водозабір Відокремленого підрозділу «Світлічанський департамент» Комунального підприємства «Попаснянський Районний водоканал». Занівський водозабір підземних вод знаходиться на землях Мирнодолинської селищної ради, Попаснянського району Луганської області, за межами населених пунктів.

Технічна альтернатива 1.

Занівський водозабір працюючий, експлуатується з 1961 року. Загальний обсяг запасів 38,0 тис.м3/добу, у тому числі за категоріями «А» - 31,7 тис.м3/добу, «В» - 6,3 тис.м3/добу, затверджені протоколом ДКЗ №302 при Раді Міністрів СРСР від 31.01.1955р. Видобування питних підземних вод здійснюється з 7 робочих свердловин (6 працюючих, 1-резервна), що експлуатують тріщинувату зону верхньої крейди, з метою забезпечення передачі питної води на господарсько-питні потреби населення та підприємств міст Гірське, Золоте, Тошківка та ін. дрібніших населених пунктів Попаснянського району.

Потреби у питній воді абонентів повністю задовольняються роботою 2-5 свердловин, надалі режим роботи водозабору і кількість свердловин планується залишати незмінними.

Технічна альтернатива 2.

Технічна альтернатива 2 не розглядається, технічна альтернатива 1 є оптимальним варіантом – працюючий водозабір повністю задовольняє господарсько-питні потреби споживачів населених пунктів Попаснянського району (м.Золоте, Гірське, Попасна, смт.Тошківка, Тошківка-1, с.Устинів-ка, Боброве та ін.).

3. Місце провадження планованої діяльності, територіальні альтернативи.

Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 1.

Занівський водозабір підземних вод знаходиться на землях Мирнодолинської селищної ради, Попаснянського району Луганської області, за межами населених пунктів, в долині р.Сіверський Донець, поблизу оз.Занівського, в 10 км на південний схід від м.Сєвєродонецька, між селами Боброве та Устинівка.

 

Місце провадження планованої діяльності: територіальна альтернатива 2.

Територіальна альтернатива 2 не розглядається, територіальна альтернатива 1 є оптимальним варіантом розташування існуючого водозабору за гідрогеологічними умовами.

4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності

Забезпечення питною водою населення, шахт та інших підприємств смт. Тошківка, Тошківка-1, с.Устинівка, Боброве та інших населених пунктів Попаснянського району, розташованих в 4-20 км на південь від водозабору у промисловій частині Луганської області. Зростання зайнятості населення на роботах з видобутку та реалізації питної води , а також збільшення наповнення місцевих бюджетів за рахунок рентної плати.

5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо)

На водозаборі нараховується 6 свердловин: 5 робочих, 1 резервна. Кількість затверджених запасів підземних вод на ділянці Занівського водозабору складає 38,0 тис.м3/добу. Ліміт, погоджений дозволом на спеціальне водокористування у 2016 році на  трирічний термін складає 13,7 тис. м3/добу.

Свердловини знаходяться у водоохоронних павільйонах поверхневого та підземного типу. Обладнані п’єзометричними трубками, кранами для відбору проб води, встановлені насоси типу ЕЦВ та LOVARA PUMP. Устя загерметизовані.

6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:

щодо технічної альтернативи 1

1) Дотримання умов Дозволу на спеціальне водокористування;

2) дотримання вимог Робочої програми виробничого контролю, згідно якої проводяться спостереження за якісною характеристикою підземних вод;

3) дотримання вимог ДСанПіН 2.2.4-171-10 «Гігієнічні вимоги до води питної, призначеної для споживання людиною»;

4) дотримання вимог ДСТУ 4808:2007 «Джерела централізованого питного водопостачання».

Крім вищезазначених обмежень з метою запобігання виснаження верхньокрейдяного водоносного горизонту, зміні якості підземних вод через хімічне чи бактеріологічне забруднення водоносного горизонту слід суворо дотримуватися вимог технологічного процесу експлуатації водозабору.

щодо технічної альтернативи 2

Обмеження щодо технічної альтернативи 2 не розглядаються.

щодо територіальної альтернативи 1

Дотримання меж поясів зони санітарної охорони.

щодо територіальної альтернативи 2

Територіальна альтернатива 2 не розглядається.

7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:

щодо технічної альтернативи 1

Дотримання встановлених зон санітарної охорони навколо водозабірних свердловин. Зона суворого режиму (І пояс) включає майданчики експлуатаційних свердловин в радіусі 50 м і територію насосної станції ІІ підйому. Загальна протяжність границі ІІ поясу ЗСО Занівського водозабору становить 23,6 км, площа – 38,3 км. ІІІ пояс ЗСО встановлюється для охорони водозабору від хімічного забруднення.

щодо територіальної альтернативи 2

Територіальна альтернатива 2 не розглядається.

8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:

щодо технічної альтернативи 1

Основною функцією виробничої дільниці є видобуток, знезараження та подача питної води споживачам. Кількість видобутої води не перевищує потреб, тому безпосереднє її скидання у поверхневі води, ґрунти чи каналізаційну мережу відсутнє, тобто діяльність водозабору є безвідходною. Робота Занівського водозабору не впливає на атмосферне повітря, не створює шумового, вібраційного, світлового та радіаційного впливу на довкілля. Вплив на геологічне середовище протягом 57 років не спостерігався. Для виключення можливого забруднення водоносного горизонту безпосередньо через свердловини або за межами водозабору, встановлені три пояси зони санітарної охорони. На техногенне середовище негативного впливу не очікується.

щодо технічної альтернативи 2

Технічна альтернатива  2 не розглядається.

щодо територіальної альтернативи 1

На навколишнє соціальне середовище вплив позитивний:

  • надання послуг з централізованого водопостачання;
  • надання робочих місць;
  • сплата податків у місцеві бюджети.

щодо територіальної альтернативи 2

Територіальна альтернатива 2 не розглядається.

9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)

Планова діяльність належить до другої категорії видів діяльності (ст.3 п.3 ч.3 Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”.

10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав)

Відсутні підстави для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля.

11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля

Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля буде проведений у відповідності до ст.6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» №2059 – VIII від 23.05.2017р.

12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості

Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”. Оцінка впливу на довкілля - це процедура, що передбачає:

підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;

проведення громадського обговорення планованої діяльності;

аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;

надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;

врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.

У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.

Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.

Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля.

На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.

13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля

Протягом 20 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.

Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.

У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.

14. Рішення про провадження планованої діяльності

Відповідно до законодавства рішенням про провадження даної планованої діяльності буде

  Спеціальний дозвіл на користування надрами

(вид рішення відповідно до частини першої статті 11, Закону України “Про оцінку впливу на довкілля”)

що видається     Державною службою геології та надр України

(орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)

15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до

Управління екології та природних ресурсів Луганської обласної державної адміністрації, за адресою: проспект Центральний, 54 б, м.Сєвєродонецьк, Луганська обл., Україна, 93405,

e-mail:   lugeco@loga.gov.ua

тел.(06452) 4-40-68        Чернопятко Олег Петрович, Пономаренко Євген Володимирович